Kenapa Pelajar Melayu Kurang Berdaya Saing

Ketahui Bagaimana Cara Mengatasinya

Kembang Padang Kelabu

Posted by smartz di Jun 1, 2007

Assalamualaikum, Salam Pertemuan

Tentu anda heran kenapa saya memilih tajuk di atas. Sebenarnya saya ingin bercerita tentang satu perkara yang telah saya perhatikan dan bukan saya saya yang mengakuinya. Kebanyakan pelajar melayu yang akan bergraduan, biasanya akan mendapat keputusan yang agak baik di akhir semester mereka. Kenapa ye, agaknya. Mungkin kerana dah terdesak dan merasakan ini adalah semester akhir mereka, maka mereka lebih berusaha. Kan lebih baik jika perasaan dan tindakan ini di lakukan di awal pengajian mereka lagi. Late Bloomers, kenapa perlu tunggu di saat akhir. Kalaupun keputusan mereka di saat itu adalah baik, keputusan tersebut biasanya tidak banyak dapat membantu menaikkan keputusan keseluruhan mereka terutama jika keputusan mereka sebelum itu kurang memuaskan.

Sampai jumpa lagi

 

Tinggalkan Jawapan

