Kenapa Pelajar Melayu Kurang Berdaya Saing

Ketahui Bagaimana Cara Mengatasinya

Diambang Kemerdekaan

Posted by smartz di Ogos 30, 2007

 

Assalamualaikum, Salam Pertemuan

Tidak beberapa minit lagi, sampailah saat yang di tunggu oleh kita semua, iaitu genaplah 50 tahun kemerdekaan negara kita. Sambutan kali ini begitu meriah dan di sambut dari berbagai tempat dalam negara. Saat ini saya sedang mengikuti pekembangan sambutan perayaan melalui kaca tv. Berbagai aturcara telah di sediakan untuk menyambut ketibaan detik 12 malam. Detik bersejarah yang menjadi permulaan kepada kewujudan negara Malaysia yang kita cintai.

Sebagai generasi baru yang tidak pernah mengalami sendiri, pahit getir dan susah payah generasi terdahulu dalam memperjuangkan kemerdekaan, kita sepatutnya lebih bersyukur dengan segala kenikmatan yang kita nikmati kini. Jagalah kesinambungan kemerdekaan yang kita kecapi ini agar senantiasa terpelihara dan berkekalan.

Setiap dari kita mengharapkan yang terbaik dan mungkin ada diantara anda yang berazam dengan azam yang baru atau menilai semula azam sedia ada, adakah telah tercapai. Setakat mana kehidupan kita. Adakah pencapaian yang telah kita perolehi berbanding dengan dahulu. Jika kita rasa matlamat kita masih tidak tercapai, mungkin sesuatu perlu di lakukan. Dalam kaca tv sehari dua ini, kita telah melihat bagaimana Bank Islam telah membuat penjenamaan semula brandnya. Mungkin kita juga perlu membuat perubahan dan penjenamaan semula diri kita agar segala kekurangan dapat diperbaiki dan pencapaian hidup kita dapat dipertingkatkan.

Sampai Jumpa Lagi

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s