Kenapa Pelajar Melayu Kurang Berdaya Saing

Ketahui Bagaimana Cara Mengatasinya

Cantik Kah Kristal Kita?

Posted by smartz di Oktober 31, 2008

Assalamualaikum, Salam Pertemuan

Jumpa kembali. Saya percaya ramai dari kita pernah mendengar tentang kajian yang telah di lakukan oleh seorang saintis dari Universiti Yokohama Jepun iaitu Dr. Emoto. Beliau telah mengkaji kristal air yang telah dikesan menggunakan mikroskop elektron dan kristal tersebut telah dirakamkan menggunakan kamera yang berkelajuan tinggi.

Dalam kajiannya beliau telah mengguji banyak jenis air dari air yang kotor sehinggalah air yang bersih dari kawasan pergunungan dan air itu diambil dari berbagai-bagai tempat yang berlainan. Hasil dari kajian tersebut beliau mendapati air yang kotor tidak membentuk kristal tetapi air yang bersih akan membentuk kristal yang cantik.

Jika air tersebut dibaca atau disebutkan kata-kata yang baik, kristal yang terbentuk akan kelihatan lebih cantik dari keadaannya yang asal dan jika air tersebut dirangsang dengan bunyi muzik heavy metal pula bentuk kristal tersebut akan kelihatan pecah berderai. Air tersebut juga akan kelihatan seperti berapi jika perkataan syaitan disebutkan. Yang paling mengkagumkan pula adalah bentuk kristal yang sangat menakjubkan terhasil dari kajiannya keatas air zam-zam.

Ok, sekarang cuba kita fikirkan tentang bentuk penciptaan Allah keatas kejadian manusia yang begitu mengkagumkan. Air adalah merupakan jisim yang paling banyak dalam diri kita. Apabila kita minum, air akan ditapis di kedua buah pinggang kita. Bahan kotoran akan dikeluarkan dari tubuh kita melalui perkumuhan di saluran kencing, juga dengan cara berpeluh dan juga melalui pernafasan. Dengan kata lain air yang ada di dalam tubuh kita adalah air yang bersih. Jadi berdasarkan kajian Dr. Emoto tu bolahkah kita bayangkan bentuk kristal kita jika setiap harinya kita tidak menjaga diri dan sentiasa dirangsang dengan perkara-perkara negatif seperti lagu yang melalaikan dan kata-kata yang kesat. Jadi bagaimana pendapat anda, cantikkah kristal kita? Hanya anda sendiri yang boleh menjawabnya.

Sampai jumpa lagi

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s