Kenapa Pelajar Melayu Kurang Berdaya Saing

Ketahui Bagaimana Cara Mengatasinya

Semakan Permohonan Kemasukan Ke UTM Semester 2 Sesi 2008/2009

Posted by smartz di November 28, 2008

Assalamualaikum, Salam Pertemuan

Bagi pelajar-pelajar lepasan Diploma/Setaraf yang telah membuat permohonan kemasukan ke UTM, semakan keputusan boleh dibuat mulai 29 November 2008 jam 8.00 pagi di url

http://intake.utm.my

Bagi yang berjaya tahniah di ucapkan

Sampai jumpa lagi

About these ads

32 Respons to “Semakan Permohonan Kemasukan Ke UTM Semester 2 Sesi 2008/2009”

  1. krol berkata

    permohonan pengambilan pelajar semester kedua sesi 2008/2009 dah keluar ke belum.mengikut maklum balas yg diterima mengatakan dah boleh semak pada 29 november jam 8 pagi.tapi bila disemak tak boleh pulak.

  2. smartz berkata

    Memang semakan permohonan telah boleh dibuat seperti tarikh yang telah dinyatakan tetapi kengkadang menghadapi gangguan capaian ke url tersebut dan kebetulan pula berlaku di hujung minggu(waktu cuti). Namun begitu terima kasih atas response dari anda. Kami amat menghargainya

  3. krol berkata

    assalamualaikum,
    bilakah semakan permohonan kemasukan ke utm semester 2 sesi 2008/2009 bagi pelajar lepasan diploma politeknik akan dikeluarkan?semakan hanya boleh dilakukan untuk pelajar lepasan diploma utm sahaja.

  4. smartz berkata

    Waalaikumusalam Krol

    Terima kasih atas komen tersebut. Semakan permohonan kemasukan ke utm itu adalah untuk semua permohonan lepasan diploma. Berlaku sedikit kesilapan pada tajuk page tersebut. Inshallah akan diperbetulkan.

  5. FARID berkata

    ASSALAMUALAIKU….

    saya telah memohon untuk melanjutkan pengajian ke UTM dlm program ijazah sarjana muda, tapi permohonan saya tidak berjaya…jadi saya nak tahu bagaimana nak buat rayuan??

  6. smartz berkata

    Waalaikumusalam

    Anda boleh membuat rayuan dengan menghubungi Bahagian Pengurusan Akademik Pejabat Pendaftar UTM Skudai

  7. fifi berkata

    assalamualaikum
    rayuan bertulis or kene contact person incharge…rayuan yang diterima berdasarkan apa yer????kami lepasan poli kuota berapa peratus??? kesiankanla kami…

  8. FARID berkata

    saya dah hubungi bahagian pengurusan akademik,dan bertanyakan mengenai cara procedure untuk membuat rayuan,tapi malang nya diberitahu proses untuk membuat sebarang rayuan telah ditutup dan diminta untuk memohon sekali lagi pada tahun hadapan….sedangkan ini kali ke dua saya memohon,dan CGPA saya bukan la yg paling teruk kerana saya memperolehi keputusan CGPA yg agak baik dgn 3.2….dan 2 kali anugerah dekan…sy agak kecewa namun sy ttp terima dgn hati yg redha dan ikhlas…mungkin mmg pelajar IPTS seperti kami disqualified untuk masuk ke local UNIV…sedangkan kami juga berusaha gigih untuk berjaya..jd bagaimana anak2 melayu seperti kami ini dpt berjaya sedangkan kami tidak diberi peluang ke IPTA…bila kami masuk IPTS, kami dianggap lemah kerana tak layak masuk IPTA…tapi sy dh buat yg terbaik dan alhamdulillah CGPA sy atas 3.0….perlukah pengambilan berdasarkan kouta??yg hanya dari STPM, IPTA Dan Poli…sedangkan bagaimana nasib kami dari IPTS yg memohon, kami belajar bagai nak rak untuk ke IPTA…tapi jrg sekali dpt peluang…….

  9. husna berkata

    ble plak rayuan untuk utm akan kuar…………?

  10. husna berkata

    ble rayuan deegre utm nak kuar………..?@ aku da terlepas………..?arghhhhh tensennnnnnnnnnnnnnn

  11. NURUL berkata

    macam mana saya nak online pemohonan untuk lepasan spm 2008?

  12. krol berkata

    assalamualaikum,
    hari tu saya ada tepon utm untuk mendapatkan kepastian tentang status permohonan saya.apabila disemak permohonan saya tidak berjaya.lepas tu pegawai yang menerima panggilan tu cakap rayuan ke utm tidak dibuka.tapi ada pihak cakap bleh buat rayuan.macam mane ni…tolong la…

  13. smartz berkata

    Waalaikumusalam Krol

    Keputusan muktamad adalah dari Bahagian Pengurusan Akademik Pejabat Pendaftar UTM, jika depa kata rayuan tidak dibuka jadi itulah keputusannya.

  14. farid berkata

    kalu lepasan diploma kat utmkl semarak bile pulak buka??

  15. smartz berkata

    Salam Farid

    Untuk makluman pengambilan pelajar lepasan diploma Kampus Semarak Dan Skudai dikendalikan secara berpusat di Bahagian Pengurusan Akademik Pejabat Pendaftar UTM Skudai

  16. hani berkata

    salam…
    npe page ni lembab sgt..
    susah nk komen…
    wslm…

  17. ain berkata

    askum…. saya ada apply sambung master, bila boleh buat semakan untuk masuk bulan julai ini…
    thanks.

  18. nor berkata

    knapa xleh nak wat semakan ni..?
    salah laman web ker…

  19. nor berkata

    tolong bagitau jab….cam ne nak buat semakn kite berjaya x ke ipta ahh?blurr lahh..
    semua geng kite org xdpt..
    ermgh.????

  20. n a n berkata

    lepasan sijil ikm boleh mohon utk ke utm???=wakil lepasan ikm=

  21. Smartz berkata

    bila tarikh untuk semak kemasukan ke IPTA program pendidikan bagi lepasan STPM?

  22. nas berkata

    salam, bagaimana hendak menguruskan kemasukan utm? saya agak konfius

    • khairul berkata

      nas
      nk uruskan kan ape??
      nak daftar masuk??
      saye budak utm final year sem depan
      kalo nk tanye ape2 tentang utm,
      sila la.. saya akan cuba jawab…

  23. x tau berkata

    cam ne nk wat semakn yg kte brjaye ke x?sy mohon utm melalui sms..nnti surt akn smpai ke?

  24. Poning dei berkata

    Erm.. Ary 2 sy ade mohon utk msok uitm. Tp x bjaye.. Jd skrg sy nk wt rayuan utk mmohon blik..tp sy xtaw nk wt cm ner.. Tolog ar g taw nk wt cm ner,sblm tarkh tok rayuan 2 d tutup..

  25. roger berkata

    salam…saya ingin bertanya..saya adalh pelajar ipts unity intrnational college…sy ambil program kerjasama UTM dalam bidang kejuruteraa awam….selepas saya tamat diploma…ada peluang tak untuk smbung IJAZAH di UTM???dan juga jika nk memohon dri upu…nak letak UTM ataupun NAma kolej ek??/SEkian//JAsa anda dalam membalas mesej ini amat dihargai

  26. Izanna berkata

    salam..
    bila panggilan kemasukan kedua akan kluar ek??

  27. hafiz berkata

    semester 2 sesi 2009/2010 bile kuar?

  28. faiz berkata

    salam..kak,sy nk tye hari tu sy dpt twrn kemasukan ke UTM kos rangkaian&keselamatan komputer..sy xsempat pergi daftar cz dpt surat tu lmbt.xsempat prepare.pd mgu tu mak&ayh sy xde.dorg g oustation..sbnarnya sy ske ssgt program ijazah sarjana senibina tu..adakah sy bpeluang utk menjadi warga UTM lagi?boleh x sy nk mintak program senibina tu?sebenarnya sy lepasan matrik 08/09.. CGPA dpt 2.56..skg duk umh je..sy nk mik senibina..boleh x?de peluang ag x kak?ble boleh apply ag?blan bpe?plizz reply me a.s.a.p..tlg ssgtt2..

  29. faiz berkata

    akak tlg sy plizz..hope sgt2..sy da xtau nk bt pe ag..ase cm give up pn ade..

  30. syafiq berkata

    ade tak lagi intake untuk UTM taun nie selepas rayuan…saya dapat tahu bulan 8 nie ade lagi intake betul ke??

Tinggalkan Jawapan

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Tukar )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Tukar )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Tukar )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.